donderdag 12 januari 2012

Exclusief DHB Interview met de Leden van 0118

a

Het is weer tijd voor een vers interview van eigen bodem, Ditmaal had ik de kans om de underground helden van 0118 wat vragen te stellen! Laatst had ik al zowat het complete discografie van de mannen hier op het Blog geplaatst, en het splinternieuwe Album ''Halve literatuur'' is nog steeds te verkrijgen voor n zacht prijsje! Ken je de boys nog niet? dan lees gauw dit korte interview met het schaamrood op je kaken en download de releases voor je niet meer seriues word genomen als Nederhop Liefhebber.


Hoe zou je 0118 en dat waar het voor staat het best kunnen omschrijven?

-Scherpe lyrics, harde beats en scratches!


Met welke artiesten zouden jullie nog graag eens willen uphooken om een track te fixen?

-Vinnie en Lay: Madlib beat klaren

-Vindictiv: te veel om op te noemen…


Wat is het beste Nederhop plaatje ooit gemaakt in jullie optiek en waarom?

-Vinnie: Ik luister zelden nederlandstalige hip hop.

-Lay: Ik vind Extince /Binnenlandse Funk een eyeopener op het gebied van Nederlandstalige HH.

-Vindictiv: Ook Extince / Binnenlandse Funk…DJ Knowhow die de meeste beats bakte is, was een voorbeeld (ook betreft scratches) en Extince verrichte daar pioniers werk op het gebied van flowen en rijmen in het Nederlands.


Wat is de grootste misvatting over jullie?

-Dat we hetzelfde doen als Opgezwolle…??


Welke nederhop tracks staan op jullie mp3player of soundsystem?

-Vinnie: momenteel geen Nederhop op mijn ipod.

-Lay: geen flauw idee!

-Vindictiv: ik heb alleen Halve Literatuur de laatste tijd geluisterd en ik ben stuk gegaan op Fresku-Sukkels...hele dope track!


Hoe is jullie Liefde voor nederhop geboren, wie waren jullie grote voorbeelden?

-Van jongs af aan hebben Vinnie en Lay veel HipHop /andere stijlen beluisterd. Vinnie is geinspireerd door Osdorp Posse en Westklan maar is uiteindelijk gaan spitten door KD.

Lay: Ik schreef eerst Engelstalig kwam in contact met KD,die mij uiteindelijk aandrong om te spitten en vervolgens zijn we overgestapt naar Nederlandstalig.

-Vindictiv: ik ben begonnen met hiphop door Public Enemy en De La Soul. Dj-en door DJ Knowhow,DJ Premier,Terminator X en meer van die dudes.Productie kwam later automatisch.



Als jullie n koffer met 3miljoen aangereikt zouden krijgen met de voorwaarde dat jullie nooit meer n woord mogen rappen of op papier zetten.. Zouden jullie dan kiezen voor geen financiele zorgen, of voor muziek?

-Vinnie: Geen financiele zorgen en dan toch heel stiekem liedjes maken in een kelder voor mijn eigen.

Lay: geen financiele zorgen en dan zou ik een eiland kopen waar die regels niet gelden!

-Vindictiv: muziek


Wie tip je als talent waar we in de toekomst zeker nog vaker van gaan horen?

-Vinnie: Donsson en Bandit

-Lay: Bandit en Dubbel

-Vindictiv: Josja, Jamila en Demian:-)


Wat vinden jullie van de huidige scene in Nederland?


-Vinnie: luister maar naar de track “De Scene” van het album Halve Literatuur.

-Lay: Er is weinig dat mij interesseert.

-Vindictiv: Ja!


Hebben jullie naast Hiphop ook andere talenten? n Carriere, Baan of dromen die jullie ambieren?

-Vinnie: drukke baan,lieve vrouw en een zoontje.

-Lay: Later als ik groot ben wil ik mijn eigen bordeel.

-Vindictiv: ik kan verdomde goed schoonmaken en …nee ik kom je huis niet kuisen!


Bestaat er een kans dat de oude formatie ''0118-Vier'' nog eens bijelkaar komt voor een plaatje of wellicht meer?

-Vinnie: Het is niet ondenkbaar.

-Lay: Die kans is er natuurlijk altijd.

-Vindictiv: Wie weet…de wonderen zijn de wereld nog niet uit.







Interviewer: Dokuz
Artiesten: 0118

Geen opmerkingen: