woensdag 2 november 2011

Exclusief DHB Interview met Marry Marv!

 a
 Yep,Yep! Het is weer zover, Ditmaal kreeg ik de kans om Marry Marv wat vragen te stellen! De man is al flinke tijd serieus bezig met hiphop en bekend van talloze releases, solo en met de click 1Duidig! Ken je de boi nog nie? Shame on you en check gauw de downloads van Marv die op het blog staan! Binnenkort Hookt ie ons ook nog op met boel losse tracks, Totdan geniet van het interview hieronder!

Wil je iets vertellen overde jonge Marv, wat voor jongen je was, je gezins-situatie en je leefomgeving?

Mijn jonge jaren waren hectisch man. Ik was een slimme jonge gast met teveel slechte invloeden om me heen en groeide op in een buurt, waar ik nu van denk mijn kids in zo een omgeving......hell no. Toch hou ik van Hoogvliet hoor. Ik heb in ieder geval veel bullshit gezien van vechtpartijen, schietpartijen, moord op mijn achternicht en mijn onzekerheid over wat mijn ouders van mij wilden en of ik het wel kon halen. Bij deze weet je dus dat ik twee hele flexe ouders heb, waar ik in de afgelopen jaren de nodige ruzies mee heb gehad, maar nu alles loopt zoals het moet lopen en twee kick ass broertjes.


Welke kwaliteiten/Skills omschrijven het best je stijl en jou als Rapper/MC?

Als ik zeg mijn punchline en metaforen en rauwe flows, dan spreek ik de waarheid, maar maak ik geen onderscheid. Nowadays hebben alle rappers deze aspecten en als je daar teveel mee bezig bent, dan ben je voor jezelf stiekem nog aan het ontwikkelen in je stijl. Ik denk dat als we dieper kijken mijn stijl valt te omschrijven, als oprecht, rauw en no bullshittin.

- Oprecht is omdat je in alles wel zal horen dat je helemaal mij krijgt. Als ik iets schrijf dan probeer ik altijd het gevoel van het moment of die periode op papier te zetten. Van mezelf ben ik een wispelturig en een emotioneel persoon, dus je zal altijd volle emoties in mijn verses horen. Als ik vandaag vind dat mijn belastingadviseur een tyfusflikker is, dan hoor je in de eerstkomende track dat belastingadviseurs tyfusflikkers zijn. It is What it is!

- rauw is omdat ik eigenlijk zoveel heb meegemaakt en stiekem veel frustratie met me meeneem, dus ik probeer mijn kwaadheid en uitspattingen te bewaren voor tracks en op de stage. Tegelijk is dit ook een kromme opmerking van mij, omdat ik zelden met mensen over mijn gevoelens praat, tenzij een dag echt fucked up is, en ik praat er ook zelden over op tracks, omdat ik het nooit kan verwoorden. Dus ik zorg dat mijn rauwheid ten allen tijden goed hoorbaar is.

- no bullshittin ik zeg je altijd hoe het ervoor staat. Dat kan het ook mooi maken. Laatst heb ik een nummer over mijn moeder gemaakt, omdat we het vorige maand na een jaar hebben bijgelegd. Op die track hoor je en voel je mijn echte gevoelens, ik ga er niet iets mooier van maken en ik ga er zeker niet om liegen dat het me pijn deed en ik me als een klein kind bij haar voel. Dat bedoel ik met no bullshittin, nogmaals it is what it is.


Waneer en hoe is je liefde voor hiphop geboren? Naar welke artiesten luisterde jij in die periode?

Dat was vrij vroeg.....Het begon met RUN DMC toen ik nog op de basisschool zat. Mijn vader liet ons naar BOOMDOX radio luisteren en gaf ons bandjes met allemaal hiphopartiesten, waaronder RUN DMC. Ik begreep er werkelijk geen tyfus van. Later kwam KrisKros en begon ik voor het eerst mijn broeken op een rare manier te dragen :). En in 1995 met Naughty by Nature ging het echt los. Ik luisterde toen naar NAS, Heltah Skeltah, Wutang, Naughty by Nature, Mobb Deep, Goodie Mob, Dr Dre, Snoop, BIG, BIG L, ONYX, The Fugees, Native Tongs, ja zo kan ik door blijven gaan. Ik was all out hiphop man, niemand kon met mij battlen hahah. Ik kan mij momenten herinneren dat al mijn boys bij mij thuis kwamen om Yo MTV RAPS te checken, omdat ik die shit opnam en standaard met gekke clips kwam aanzetten. Daarnaast had/heb ik een verzameling platen en mijn broertje en ik werden wel de hiphop bibliotheek genoemd. De enige mensen die mij toen en nu kunnen battlen zijn, Tobs, Snipes en nu Mike Tibbert. Dat zijn mensen die deze shit net zo leven als ik......ze houden van die bitch!!!!


Wat vind je van de Huidige ''Scene'' in Nederland?

Rare vraag......Dope!!!!!!


Welke NL-Hiphop tracks staan in jouw mp3 of soundsystem?

Op dit moment pomp ik XDOT voor hiphop veel, die shit is echt fuckin hard.
- Tastic - Zelfstandig
- Fata - Gewoon Bam
- Evenwicht - Geen passe


Welk Nederlandstalig Rapalbum vind je het beste wat ooit is uitgebracht en waarom?

Jiggy dje - Noah's Ark.......... klaar!!!!!!!!


Met welke NL-Artiest (maakt niet uit welk genre) zou je graag ophooken en een track fixen?

Pfffffffffffff moeilijk man, dan zeg ik Brown Hill man. Is een te erge soul zanger en ik wil sowieso meer naar die soulvibe gaan.


Als je 1 dag in iemand anders schoenen zou mogen staan en lopen, Wie zou dat zijn en waarom?

Mijn vader man, Ik vraag me af hoe hij zo sterk kon blijven in die tijden dat zijn zonen hem zoveel pijn deden. En altijd vergevingsgezind blijft en de rust bewaart. Mijn vader is mijn grootste voorbeeld geworden in de afgelopen jaren!

Wat is de grootste misvatting over jou?

Binnen de crew dat ik muzikaal niet breed ben, shit doet me echt pijn als ze dat zeggen haha. Ik digg veel muziek, maar hiphop is mijn passie sinds mijn tiende. Mijn pa hoef je bijv ook niets anders dan soul te pasen en de rest luistert hij half. Maar grootste misvatting is dat ik een moeilijke dude ben. Nee man......ik sta gewoon op mijn strepen en ik denk over al mijn shit na, dus mij ga je niet makkelijk van mijn pad laten afdwalen. En heeft niets met koppig te maken, want ik haat koppige mensen eigenlijk. Dat zijn mensen die ten allen tijden gelijk willen hebben en zichzelf voor paal zetten in die strijd. Nee ik weet wat Ik wil en je hoeft daar niet in mee te gaan, maar bemoei je dan ook niet met mijn shit, want dan krijg je het.


Hoe ziet een gemiddelde dag van jou eruit?

Werken, schrijven, koken, hangen met wifey, bellen met ouders en studio. En zitten op mijn money


Meeste Rappers/Mc`s in Nederland kunnen financieel niet leven van de ''Game'' alleen, Wat doe jij er nog naast om toch elke maand je huur te betalen en te zorgen dat je eet?

Ik ben een docent......I am a well paid dude!!!


Als je n koffer met 1miljoen aangereikt zou krijgen met de voorwaarde dat je nooit meer n woord mag rappen of op papier mag zetten.. Zou je dan kiezen voor geen financiele zorgen, of voor je Talent?

Paas mij maar zo een koffer. Lets Go!!!!


Heb je naast muziek maken ook andere talenten of dromen die je ambieert?

Ten eerste wil net zo een goede vader als mijn pa worden (wordt misselijk makend he) En ik wilde altijd wel de fuckin politiek in man en maatschappelijke vraagstukken waarvan ik vind die de huidige politiek volledig links laat liggen aanpakken. Denk maar aan de onderlinge tolerantie in zo een gecompliceerde multiculturele samenleving waar we in leven. Hoe gaan wij echt samenleven ipv langs elkaar leven


Wie tip je als talent uit Rotterdam of omstreken waar we in de toekomst zeker nog vaker van gaan horen?

Als ik binnen mijn eigen kring kijk StaceyGrind en Rascle.
Maar ook Elise Dinfena en de boys van Evenwicht. Ik ben heilig ervan overtuigd dat deze mensen sky rocket gaan in 2012!!!


Met welke Projecten ben je momenteel bezig? En wat mogen we nog verwachten van je in de toekomst?

Ik ben bezig met de finale van Grote Prijs van Nederland. Dit doe ik natuurlijk met 1DUIDIG!!!!!!!!!
Verder mogen jullie in 2012 veel dingen van 1DUIDIG verwachten en ik zal ook nog wat solo dingetjes uitbrengen. Maar eerst die fuckin finale. Lets GO!!!!!



Interviewer: Dokuz
Artiest : Marry Marv

Geen opmerkingen: