vrijdag 2 september 2011

Exclusive Interview met Jimmy G voor DHB!

 Ik kreeg de mogelijkheid om Jimmy G wat vragen te stellen, Persoonlijk houd ik wel van ze oprechte door pijn gedrenkte lirics en hoe hij lekker dicht bij essentie van true hiphop blijft. Binnenkort zal ik al zijn gratis releases ook droppen op het forum, en be soweiso on de kijk uit voor ze aankomende release Bloedend Hart. Shit gaat pijn doen! Tot dan geniet van het interview hieronder wat jimmy Exclusief voor DHB gaf!


Ten eerste bedankt voor je tijd en dat je een exclusief interview wil geven voor de DutchHiphopBlog! Ik heb 10 vragen voor je verzonnen, die ik zelf wel intressant vond om te weten, en mischien de bezoekers van DHB ook.

Je bent in 1986 geboren te DenHaag, Wil je iets vertellen over de jonge jimmy,wat voor jongen je was, je gezins-situatie en je leefomgeving?

Ik denk niet dat ik heel veel anders was, dan anderen tot in de puberteit.
Ik was altijd wel ergens buiten te vinden. Voetballen met de jongens, kwa-
jongensstreken, je kent het wel! Op de middelbare school begon ik wat rebelser
te worden. Ik begon met blowen, stopte met voetballen en kreeg al snel m'n eerste
echte vriendinnetje, wie niet? Het enige verschil was, dat ik steeds van school
werd verwijdert. Misschien omdat ik me net iets heftiger uitte, want in principe
deed ik niet veel meer, dan anderen leeftijdgenoten.

Waneer en hoe is je liefde voor hiphop geboren? Naar welke artiesten luisterde jij in die periode?

Ik luisterde al hiphop, maar in die periode ben ik me er ook naar gaan kleden.
Doordat ik steeds van school werd verwijdert en alles af en toe tegen leek te zitten,
kon ik mezelf vaak het beste vinden in teksten van bijvoorbeeld Eminem.
Natuurlijk kreeg ik wel eens de term "Wigger" naar m'n hoofd gegooid haha. Die
heb ik lang niet meer gehoord! Ik had onwijs veel rockinvloeden in mijn omgeving, want Den Haag is ongetwijfeld rockstad nummer 1. De gabbertijd was een beetje aan het doodbloeden en toen Eminem echt doorbrak veranderde er veel. Ik hoorde het nummer "Volle maan" van "Sores" en er ontstond een trots voor het Haagse dialect en besloot ik zelf ook te gaan rappen. Het leuke van het verhaal is dat ik een paar jaar later het nummer "Polm & Palm" heb opgenomen, met Sores (met de inmiddels overleden Lepricon).

Wat vind je van de Huidige ''Scene'' in Nederland?

Het is een feit dat de scène in Nederland echt veel diverser en talrijker is geworden. Betekend niet gelijk dat het beter is, sterker nog er komt een hoop rotzooi op de markt. De laatste tijd gaan mensen te veel in een hype mee, binnen
de scène. Er zit een groot verschil in "met je tijd mee gaan" en "iets nadoen wat hype is", snap je? Ondanks dat zie ik een hoop kwaliteit!

Wie tip je als talent uit DenHaag of omstreken waar we in de toekomst zeker nog vaker van gaan horen?

Ik tip Ill Material AKA Guttermouff. Als eerste omdat hij mijn hele EP heeft geproduceerd en ik dik tevreden ben! Maar ook omdat hij weet waar hij mee bezig is en dat met liefde doet! Dikke shout out!

Met welke NL-Artiest (maakt niet uit welk genre) zou je graag ophooken en een track fixen?

Ik wil iets doen met Frans Duijts! Ik vind het een toffe persoonlijkheid en voel zijn
muziek wel. Ik zie het al helemaal voor me.Let's do this!

Wat is de grootste misvatting over jou?

Ik geloof niet dat er veel misvattingen over mij bestaan. Ik denk dat ik ook wel
uitstraal, wat voor een persoon ik ben. Wat ook wel gek is dat als ik soms fans spreek, zij vaak het gevoel hebben dat ze mij heel goed kennen. Misschien is dat ook wel zo in zekere zin. Dat krijg je als je muziek over je leven maakt!

Hoe ziet een gemiddelde dag van jou eruit?

Ik ben echt een jongen van de stad. De enige dag doe ik een bakkie in de tattooshop van Frenkey of Papanatos en de andere dag (als het weer meezit) zit ik lekker op scheveningen op F.A.S.T. . S'avonds hou ik wel van een cafe, maar koffieshop's vind ik altijd een beetje deprimerend. Behalve koffie en dromen, want daar werkt een prinses!




Meeste niet-commerciele Rappers/Mc`s in Nederland kunnen financieel niet leven van de ''Game'' alleen, Wat doe jij er nog naast om toch elke maand je huur te betalen en te zorgen dat je eet?

Zo min mogelijk! Verder geen commentaar!

 Als je n koffer met 1miljoen aangereikt zou krijgen met de voorwaarde dat je nooit meer n woord mag rappen of op papier mag zetten.. Zou je dan kiezen voor geen financiele zorgen, of voor je Talent?

Ik zou dat miljoen gewoon aanpakken. Er zijn nog genoeg andere dingen die ik kan doen (zeker met een miljoen). Ik heb ook genoeg gedaan, waar ik redelijk trots op ben, dus dat maakt de keuze ook een stuk makkelijker. Ik hoop wel dat bloeden hart al uit is, als je met die koffer komt aanzetten!



Wat mogen we behalve de aankomende release '' Bloedend Hart'' nog verwachten van je in de toekomst?

Dat is voor mij ook nog een verrassing. Het ligt er maar net aan wie ik tegen kom. Ik wil nog wel een album gaan maken, maar daar ben ik voorlopig nog niet klaar voor. Ik kan je wel vertellen dat er een paar mooie videoclip's aankomen!
Ook heb ik met rapper Pepe uit Antwerpen en Ori uit Paramaribo iets moois in de maak.

Heel erg bedankt Jimmy voor dit exlusive interview met DHB, we wachten met smart op bloedend hart! En Succes in de toekomst met je verdere projecten!


Interviewer : Dokuz
Artiest : Jimmy G
Fotos : Hendershot's en Klion








Voor meer info over Jimmy G ga naar http://www.jimmyg.nl/

Geen opmerkingen: